Stark, Glad och Frisk 076-853 62 07 info@ptbyphilip.se

PT Online

Så här går det till

PT Online är en Personlig Tränare som är med dig i telefonen, via mail eller Skype – Facetime mm.  PT Online är ett verktyg för den som inte kan träffa mig, befinner sig på landet eller utomlands. Behöver du ett fullständigt träningsprogram med träning-och kostrådgivning för att komma igång men inte kan komma till mig så är detta ett jättebra sätt. Jag skapar ett program anpassat för dig och filmar och fotar de rörelser du behöver så att du kan träna ditt program när du vill. Med min vägledning och hjälp kommer du få stöd och råd på vägen att uppnå en bättre hälsa och starkare kropp. PT Online ställer större krav på att du själv lär dig träningsövningarna men även förstår att det kan innebära en skaderisk då jag inte är med under själva träningspassen. Jag följer upp dina framsteg och dokumenterar dina tyngder och repetitioner som vanligt. Du bestämmer när vi ska höras. Träning på dina villkor helt enkelt!

Träna ute med hela familjen

När vädret tillåter ska man passa på att träna ute och ta med hela familjen. Man blir gladare av att vara utomhus och ha gjort något kul tillsammans. Bor man nära skogen kan man promenera eller jogga i stigar och uppförsbackar. Använda skogens redskap som sten och stock för att klättra, kasta och lyfta. I parken kan man leka lekar och få igång flåset och därefter göra olika övningar för att stärka ben, mage, rygg och armar. Jag har tips för just dig och din familj som jag gärna delar med mig.

Korta intensiva program för den med mindre tid

Att promenera i flera timmar har man oftast inte tid med och därför bör man öka tempot lite och få en kortare men effektiv träning genom att jogga. Att träna i intervaller, snabbt och långsamt är också mycket effektivt och ger snabbt bra kondition. Träna hemma eller på gymmet med uppvärmning i fem minuter och sen följa ett övningsprogram för de olika muskelgrupperna med egen kroppsvikt eller tyngder som du avslutar med rörelseträning, allt inom 30 minuter är perfekt för den som inte har så mycket tid. Detta ger dig en bra blodcirkulation och god förbränning under hela dagen.

Yoga, rörelseträning och meditation

Vi stressar och har ofta inte tid för eftertanke, det är jobbet eller privatlivet och detta kan leda till utmattning och depression. Motion förebygger stress och psykisk ohälsa men är man väl där kan det vara svårt med motivationen. Du kanske har dragit på dig en skada och inte tränat på ett tag och känner att du inte är stark nog för att träna som vanligt, eller är du bara orörlig av all styrketräning och behöver mjuka upp din kropp. Yoga och rörelseträning är den ultimata träningen för att lindra smärtor, förebygga skador och optimera fysiska prestationer men också ge en stunds eftertanke och att bara få igång blodcirkulationen och öppna upp spända muskler. Jag mediterar ofta och rörelsetränar dagligen och kan hjälpa dig med ett program du alltid kan ha med dig var du än är någonstans. Men vill du bara ringa och få lite råd och tips i en svår livssituation kan jag vara ett lyssnande öra.

Kontakta mig för prisuppgifter.

PT online